fredag, mars 27, 2009

Välkommen tillbaka Snön


Japp, då var det snöoväder igen då. Snön som ligger på backen är varmt välkommen tillbaka för en som älskar snö. Men däremot är det inte så trevligt att bli piskad i ansiktet utav snön som faller ner när man är ute på en joggingtur. Men det måste ju falla ner för att tillslut hamna på backen...så det är väl bara att tacka och ta emot för det vi får. :)

Men att köra bil till jobbet i detta oväder har jag ingen större lust med då jag hamnade i vägräcket sist gång det var sånt här väder. Men jag hoppas det går bättre idag. Tänk vad härligt om man hade haft skidavstånd till jobbet - så att jag bara kunde snöra på mig pjäxorna och bege mig iväg utan risk att få sladd på vägen. Jag får nog hålla mig till att ta en tur på skidorna här hemma. Måste hitta balansen och glidet ordentligt så att det blir någon ordning på min längdskidåkning snart. Det är ju roligt har jag upptäckt, jag som annars har en förkärlek till slalom.

Japp, nu ska jag bege mig ut i ovädret och ta mig en tur innan jobbet.


Och höll ju på att glömma någonting väldigt viktigt - Färjestad är i final! Det var allt en väldig tur att jag fick biljetter in i det sista för gud så spännande match. Och dom tog hem det tillslut - tack Eero Somervuori & Jonas Gustavsson. :)


Simma lugnt därute!

/Em

2 kommentarer:

  1. Hej gumman! vilken fin sida! Nu sitter vi här och surfar runt på din och Maddes. Jag försöker övertala mormor att starta en blogg..vad tror du om det.."kärringen på Östermalm...kanske den ska heta. Vi har nyss ätit en god middag hos farmor. Din far och bror är här och Jan och Bitta. Må gott mitt hjärta.
    Kram faster

    SvaraRadera
  2. Birgitta Andersson28 mars 2009 kl. 16:03

    Hej nu har EVA lurat mig att lära mig att skriva till dig Konstigt nog verkar det att gå bra. JAG HOPPas du har en bra helg vi ses snart .Birgitta

    SvaraRadera