onsdag, mars 11, 2009

Japp, då var allting bokat och klart! Den 23e april sätter sig jag och min två bröder i bilen och styr kosan mot Storulvån. Vi har bokat fjällpass, lavinsäkerhetsutrustning och kassetter som vi kan sätta i bindningarna på våra slalomskidor så att dom funkar som randoneeskidor. Fiffigt!
Och stighudar är bokade åt min snowboardåkande lillebror.

Fjällfesten är en festival som äger rum i Storulvån. Man kan bo i tält eller på storulvåns fjällstation, vilket vi ska göra. Alla rummen är fullbokade redan men dom skulle lägga ut madrasser på golvet i hela stationen så det var bara att komma å hitta sig en sovplats fick jag till information från deras bokare. 250:-/pers (350:- för icke STF-medlemmar)
Fjällpasset som vi har köpt innebär att vi har fri tillgång till alla kurser, turer & föreläsningar. Det som finns att välja på är bla toppturer, snowkite, lavinsäkerhet, säkra vägval, klättring och äventyrsfoto. Föreläsningar hålls av bla Ola Skinnarmo & Renata Clumska.
Passet kostar 750:- för fyra dagar om du är STF-medlem eller prenumererar på utemagasinet. Annars kostar det 950:-.
Och veckan innan ska jag spendera i Hemsedal så det blir mycket härligt fjälliv i april. J

Till helgen ska vi sy ihop kebnekaiseturen ordentligt också. Då vet vi om vi alla kan få semester den veckan i juli så att vi kan boka så som vi har tänkt. Jag har sett att man kan gå en isklättringskurs där uppe då också. 720:-/pers kostade det för en heldag. Så det ska vi få in en dag det med, så jag äntligen får testa på hur det är att hänga i ett kallt isfall.

Mycket att se fram emot nu!
/Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar