onsdag, mars 18, 2009

Island Peak



Jag har kollat runt lite på olika toppar som finns världen över och jag har fastnat för Island Peak i Himalaya. 6189 möh. Hi on Life Adventures (som är dom som har erbjudit mig en möjlig praktikplats) har expeditioner dit med ett upplägg som skulle passa mig. Dock är priset ganska högt. Du kan kolla in deras upplägg på; http://www.hionlife.se/vandringsresor_expedition_island-peak.shtml

Far Away Adventures har ett annat upplägg med en bergsklättringskurs innan själva bestigningen. Kostar ca 10 000sek men på deras hemsida så framgår det lite luddigt vad det är som ingår och vad som inte ingår. Och kommer jag in på skolan i Malung så hoppas jag ju att jag inte lär behöva gå någon annan kurs för att lära mig klättring. Dessutom så hoppas jag att vi hinner med isklättringskursen vid Keb.

Jag skulle iaf vilja ta mig till Island Peak i oktober 2011. Det känns som den mest realistiska planeringen. Någon som vill följa med? :)

/Em

3 kommentarer:

  1. Får du en praktikplats borde du ju få följa med gratis eller iallfall kraftigt rabatterat? Annars så kan jag rekommendera Pamir och Tien Shan i forna Sovjet. Där är det mycket billigare att klättra snöklädda toppar.

    Lycka till med klättrandet... :)

    SvaraRadera
  2. Jo man kan ju alltid hoppas på det iaf. :) Och tack för tipset, ska ta och kolla runt på det. :)

    SvaraRadera
  3. Jag ska ju med. Du och Jag Emelie! klättra hela dagarna långa!:D Frida

    SvaraRadera