lördag, mars 14, 2009

Återfunnen

Jag har äntligen hittat min kamera igen! Den låg i bilen....i en utav alla mina påsar som jag har förmågan att samla mina saker i. Men tillbaka i min hand är den iaf. Så bara jag hittar kabeln till den också så ska jag se till att ni får se bilder från när vi tältade. Inte bara bara detta med tekniska prylar. :p

Tänkte berätta att jag för ett tag sen skickade iväg ett mail till en svensk tjej som jobbar som bergsguide i Himlaya i Nepal. Läste om hennes liv på nätet och blev nyfiken och skrev och frågade vad det kom sig och hur hon hamnade där hon gjorde. Häromdagen fick jag ett långt och intressant mail om hennes väg dit. Fascinerande! Och till min glädje så skrev hon att om jag kom in på Fjäll- och Vildmarksledarlinjen så skulle jag höra av mig när jag skulle ha praktik så skulle hon försöka ordna en plats åt mig hos dom! I Nepal! Det vore otroligt spännande. Inget skulle göra mig lyckligare. Så nu gäller det att spara pengar till flygbiljetten. Ytterliggare en sak jag måste spara till....vart ska jag få alla pengar ifrån? Får nog införskaffa en trisslott och be kusin Jessica skrapa den för hon vinner jämt. ;)

Fångar drömmar!
/Em

1 kommentar:

  1. Måste tillägga att jag blir så glad när jag märker att det finns människor därute som tar sig tid till att svara på alla mina frågor och funderingar! Tack, ni är stjärnor på himlen.

    SvaraRadera