söndag, april 05, 2009

Franska


Allo'! Tous les lundis, je lis en français. J'ai appris un peu, pouvez-vous français?

Ja, hela inlägget kan jag inte ta på franska iaf...är ju mest fraser och att räkna och så som vi har fått lärt oss. Men det är iaf himla roligt! Och det är ett otroligt vackert språk så jag njuter utav varje sekund som jag spenderar i lektionssalen. Roligt att vara tillbaka i skolbänken oxå och få lära sig en massa nya saker. Längtar tills jag får svar från skolan i Malung så jag vet om jag kommer in eller inte. Hoppas verkligen det. Har hittat en skola till som ligger i Storuman. Utbildningen heter "Fjälledarna". I stort sett samma sorts utbildning fast den är 2 år, inte bara 1 år som den i Malung. Men där är det bara intagning vart annat år så den får jag söka nästa år om det inte blir nåt i år. :)


Bon Nuit!

/Em

3 kommentarer:

  1. Ja, Storuman är ju också ett alternativ. Kanske kan det bli en norrlänning av dig med ;)

    SvaraRadera
  2. Hehe, jepp - där skulle jag nu känna mig hemma. :)

    SvaraRadera
  3. Nog känna mig hemma...

    SvaraRadera