tisdag, februari 17, 2009

Skidtur?


Idag ska jag försökte ta mig en tur på längdskidor. Det är nog 10 år sen jag stod på ett par sist. Försökte en gång för 3 år sen men det räckte med att titta på skidorna så ramla jag omkull. Sen vet jag inte ens om dom gamla pjäxorna passar fortfarande. Men det gäller att testa så får jag se. Det gäller väl bara att öva öva öva så ska det nog gå tillslut. Broder ska följa med ut som moraliskt stöd fast utan skidor. Då har jag nån som fångar upp mig när jag stuper. Längdskidor borde ha samma bredd som slalomskidor...då vore det lättare att hålla balansen. :)


Sen blir det till att sätta sig framför brasan i värmen och plugga franskan. Får se om Shiva är lika sugen på att vara med mitt uppe i allt som hon var när ajg pluggade juridik. :)
Det är himla roligt att äntligen vara igång med kursen. Jag hoppas att jag hinner lära mig så mycket som möjligt på dom här tolv veckorna. Ska jag jobba i Chamonix så är det mycket välbehövande att kunna språket...självklart.


Atrapper le moment!

/Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar