tisdag, februari 17, 2009

Första inlägget



Okej, nu har jag oxå fallit in i bloggvärlden...så många tankar å planer som surrar i mitt huvud om nätterna så tänkte att det lika är lika bra att jag skriver ner dom så dom inte försvinner. :)


Sen får vi väl se framöver om det blir något läsvärt eller om det bara blir en massa struntprat...



På bilden: jag tittar utöver Besseggen



Det som surrar i mitt huvud just nu är Fjällfesten 2009...väntar på att Utemagasinet ska dimpa ner i brevlådan så jag får mitt prenumenations nummer så jag kan boka Fjällpasset. För som prenumenant är det 200:- billigare. Alltid något.


Det är jag och min bror som ska åka iväg och njuta utav skidåkning, randoneeturer, vandring, snowkite, klättring och intressanta föreläsningar av Renata Clumska och Ola Skinnarmo.


Dessutom blir det första gången jag tältar på vintern. Har hållt mig till sommarhalvåret tidigare, även omd et vissa dagar har vart otroligt kallt även då enligt min mening. Men ska jag klara ett antal (många många) nätter i tält på Grönland så är det väl bara att sätta igång.





Grönland är en annan tanke som surrar i mitt huvud om nätterna. Måste se till att lägga upp ett ordentligt träningschema först å främst så jag hittar fysiken. För visst vore det ett fantastiskt äventyr om jag fick det till att gå i lås. Men mycket som ska klicka med både fysik, pengar och tid. Så mycket jag vill göra....





Men nu är det Fjällfesten som gäller först och främst. Och dessutom har jag börjat läsa franska idag så det gäller att plugga där oxå. Sen gäller det att hålla tummarna (garder les doigts croisés!) riktigt ordentligt för att jag ska komma in på Fjäll- på vildmarksledar-utbildningen.





Så som sagt, mycket tankar blir det. Men nu ska jag iaf försöka sova!





Atrapper le moment!


/Em

4 kommentarer:

  1. Va konstigt det såg ut...långt isär. :S Får jobba på de tror ja. :)

    SvaraRadera
  2. Trevligt att du har fått en blogg så att man får veta lite vad som händer hemma i Värmland. :) /Madelene

    SvaraRadera
  3. Ska du till grönland??!:)

    SvaraRadera
  4. Hanna: Jag vet inte om jag ska det. Jag vet att jag vill, men mycket som ska gå i lås för att jag ska få det till att funka. :)

    SvaraRadera