tisdag, februari 17, 2009

Pudersnö


Jag hittade mina gamla pjäxor...2 storlekar för små va dom. Hur jag än försökte så fick jag inte ner fötterna i dom. Så jag tog på mig ett par jättetjocka sockar istället å satte på mig pappas pjäxor istället. Även om spannet var alldeles för hårt å skidorna alldeles för långa så funka det. Sen begav vi oss ut på skogsvägen och det gick bättre än förväntat, så länge det var platt och rakt. Nedför åker skidorna fortare än resten av min kropp vilket resulterar att jag sätter mig på rumpan. Och svänga kan jag inte, hur jag än gör så fortsätter skidorna rakt fram, vilket det resulterade i att jag åkte rakt in i skogen.
Men det gick iaf. :) Så efter en timmes åkning kom jag hem trött och varm och där står pappa glatt och berättar att han har vart och kört spår med snöskotern ute på gärdet bakom mitt hus. (bild: här bakom mitt hus var det han hade kört upp spår) Så han ville att jag skulle testa och åka ett par varv där. Så det fick bli en halvtimmes åkning där i en halvmeter pudersnö. :S Det var jobbigt...för varje steg jag tog så sjönk jag 2 dec...och jag ramla, hela tiden. Men i pudersnö landar man mjukt iaf.
Härligt var det, imorn blir det en tur till innan jobbet.
Atrapper le moment!
/Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar