tisdag, april 07, 2009

Skida över Grönland?

Som ni kanske vet så är jag sugen på att korsa Grönland på skidor. Ni som känner mig tänker nog nu; "Emelie, det fixar du inte". Och nej, fysiskt sett är jag långt långt ifrån just nu. Men min löpträning håller igång, bättre än nånsin förr. Och viljan har jag, en mycket stark sådan. Så om jag lägger i en ännu högre växel och verkligen ger mig f*n på att det är det som gäller, tror ni inte jag fixar det då? Vilket äventyr det vore! Och vilken naturupplevelse!
Disskuterade lite kring det igår med han som planterat idén i mitt huvud från början. Och med hans positiva inställning så känns ingenting omöjligt. Så med ett ordentligt träningsupplägg, rätt uttrustning och den ekonomin som behövs så vore det nog inte helt omöjligt. Känns som största problemet nästan är att få ihop den summa pengar som behövs (för mycket pengar är det) - då pappa kallar mig för "ett svart hål" när det kommer till pengar. Men jag kan söka sponsorer och stipendium. Och lägga undan alla pengar jag kan - det är ingen billig hobby jag har. :S Men det är värt varenda öre!
Så, tror ni jag trots allt skulle kunna genomföra det?

Jag vet att jag VILL! :)
/Em

1 kommentar:

  1. Finns viljan, så finns det inte mycket som kan stoppa dig :)

    SvaraRadera