måndag, maj 25, 2009

Äventyr?

Nu var det bra längesen jag skrev något. Har svårt att vänja mig vid att ha en blogg och därför dålig på att uppdatera den. Och har även lite brist på fantasi om vad jag ska skriva om. Sitter här och funderar på vad som har hänt sen sist?

Hmm...inte särskilt mycket nytt om jag ska vara ärlig... Jag och min vän Marie-Helen tog en tur upp till Borgåsgubben - en stengubbe som står uppe på en höjd här i området. Jag tänkte; "Gud va skönt att få komma upp på lite höjd". Inte trodde jag att det skulle bli betoning på lite. För det tog oss inte mer än 10 minuter att ta oss till "toppen". Jag som trodde att jag skulle få vandra lite...men men...väl uppe vid gubben var det iaf en otroligt fin utsikt som vi njöt utav tillsammans med solens värmande strålar.

Väl på plats byggdes idén om en äventyrs-lista. Små äventyr som vi vill göra under sommaren...helst i närområdet för ekonomin skulle. Och det behöver inte vara några stora äventyr...utan några härliga dagsutflykter som är lite utöver det vanliga. Som tex vår skidtur vi gjorde i vintras och vår kommande paddling utav Dalslands kanal..

I disskutionen kring detta kom Marie-Helen med förslaget att vi skulle åka rib-båt i Smögen... Vilket jag protesterade emot då jag tycker att äventyr är något man gör med egen kraft. Inte med hjälp utav en motor eller annat "fusk". Tar man hjälp utav något sådant så vill jag nog hellre kalla det för en upplevelse.. Äventyr är iaf för mig något man gör som testar sin egna fysiska och psykiska kraft..
Att åka båt är då snarare en upplevelse för mig...inget jag skulle kalla äventyr..
Men det är klart, alla har vi olika uppfattningar om saker och ting. :)

Mot nya äventyr!
/Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar